پیراشکی مرغ و قارچ

مطبخ خانومی

پیراشکی مرغ و قارچ

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

پیراشکی مرغ و قارچ

مواد لازم:

سینه مرغ           250 گرم

پیاز متوسط              1عدد

قارچ               250گرم

نمک وفلفل           به مقدار لازم

زردچوبه                 نصف ق چ

ادویه کاری                1ق چ

پودر سیر                  1ق چ

سس کچاب                 2ق س

فلفل دلمه ای سبز ورنگی             نصف پیمانه

پنیر پیتزا             150گرم

مواد لازم(خمیر):

آرد                 3 تا 4پیمانه 

شیر ولرم               1 پیمانه

روغن مایع            نصف پیمانه

تخم مرغ               1عدد

شکر               1ق م

نمک                 1ق چ

پودر خمیرترش            1ق س

طرز تهیه رومال:

1 عدد زرده تخم مرغ +زعفران دمکرده+1ق چ خامه صبحانه

طرز تهیه:

تخم مرغ رو کمی با مفتول می زنیم تا از لختگی دربیاد بعد شیر و روغن و شکر و نمک رو هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.پودر خمیر ترش رو هم با 3 پیمانه از آرد مخلوط می کنیم و به مخلوط خمیر اضافه می کنیم .1پیمانه باقی مونده از آرد رو کم کم و با احتیاط اضافه می کنیم ؛ تا جاییکه خمیر به دست نچسبه (البته کمی چسبندگی خوبه).روی ظرف خمیر رو با سلفون می پوشونیم و نیم ساعت در هوای محیط بهش استراحت می دیم.

نکته:

اگر از تازه بودن پودر خمیر ترش مطمئن باشیم با آرد مخلوطش می کنیم و اگر مطمئن نباشیم؛ نصف پیمانه از شیر ولرم رو با 1 ق چ شکر و پودر خمیر ترش مخلوط می کنیم و در ظرف رو می بندیم بعد از 3 تا 7 دقیقه می بینیم که مایه خمیر عمل کرده و داخل ظرف کف جمع شده.(دقت کنین در ظرف فلزی اینکارو نکنین).اگر بعد از 10 دقیقه کف نکرد پس مایه خمیر کهنه است و نباید داخل خمیر بریزیم و عمل نمی کنه.

توی تایمی که خمیر استراحت می کنه مواد میانی رو آماده می کنیم.پیاز رو نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن تفت مختصری می دیم تا نرم بشه بعد سینه های مرغ رو بهش اضافه می کنیم و تفت می دیم.بعد قارچ رو که خرد کردیم وبلانچ کردیم رو هم اضافه می کنیم.بعد نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه کاری و پودر سیر رو هم اضافه می کنیم و در نهایت فلفل دلمه ای نگینی شده و سس کچاب رو هم اضافه می کنیم و تفت مختصری می دیم بعد از روی حرارت برمی داریم.

بلانچ کردن قارچ هم به این صورته که آب رو می ذاریم جوش بیاد بعد کمی آبلیمو بهش اضافه می کنیم و قارچها رو که خرد کردیم داخلش می ریزیم بعد از 1 دقیقه جوشیدن آبکش می کنیم.

خمیر رو روی سطح صاف و با وردنه باز می کنیم و از مواد میانی وسطش می ذاریم و پنیر پیتزا روش می پاشیم و خمیر رو می بندیم و داخل سینی چرب شده وبا فاصله می چینیم.می تونین به جای چرب کردن سینی؛ کاغذ پوستی داخل سینی بذارین.

روی پیراشکی ها رومال می زنیم.

وکنجد یا سیاه دونه می پاشیم.سینی رو داخل فری که از 20 دقیقه قبل و با حرارت 175 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.حدودا 20 دقیقه زمان برای پخت نیاز داریم.برای خوشرنگ شدن روی پیراشکیها گریل رو روشن می کنیم.

امیدوارم آموزش امروز مفید واقع شده باشه...

بفرمایین...

اینم یه مدل دیگه پیچیدم.



موضوعات مرتبط: پیش غذاها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 18 خرداد 1396برچسب:پیش غذاها, | 22:55 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.